Přijatá zpráva - vysvětlení, doplnění, změna dokumentace

Zadávací řízení Společná zařízení Neratov
Odesílatel Lenka Špalková
Organizace odesílatele Státní pozemkový úřad [IČO: 01312774]
Příjemce Všichni (včetně veřejnosti)
Datum 16.08.2021 14:30:05
Předmět Re: Žádost o vysvětlení zadávací dokumentace

Zadavatel poskytuje následující vysvětlení:
Dotaz č. 1:
V TZ chybí údaj o zatížitelnosti mostku. Je známa zatížitelnost mostku, nebo bude nutné vypracovat statický výpočet zatížitelnosti dle ČSN 73 6222? Bude nutné vyznačit zatížitelnost dopravními značkami (B13, B14, popřípadě dodatkovou tabulkou „ Jediné vozilo … t“) dle článku 14 ČSN 73 6222.

ČSN 73 6222
14 Vyznačení zatížitelnosti na mostech
14.1 U každého mostu, jehož normální zatížitelnost je nižší než 26 t, popr výhradní zatížitelnost je nižší než 481, je nutné osadit příslušnou dopravní značku popř. dodatkovou tabulku s nápisem „Jediné vozidlo: ...f, které omezují okamžitou celkovou hmotnost vozidel. Hodnota zatížitelnosti se uvádí v tunách.
POZNÁMKA 1 Zásady pro osazování značek lze nalézt napr. v TP 65 [5].
Pokud je normální zatížitelnost větší nebo rovna 26 t a výhradní zatížitelnost je menší než 48 t. je nutné osadit jak příslušnou silniční dopravní značku (např. 281), tak dodatkovou tabulku (např. „Jediné vozidlo 35 ť).
U mostů, u kterých byla stanovena zatížitelnost na jednu nápravu nižší než 11,51, je nutné navíc osadit dodatkovou značku vyznačující omezení zatížení na jednu nápravu. Hodnota zatížitelnosti na nápravu se uvádí v desetinách tun.
POZNÁMKA 2 Zásady pro osazování dodatkových značek lze nalézt např. v TP 65 [5].
14.2 U veřejných lávek pro chodce a cyklisty, jejichž normální zatížitelnost je menší než hodnota stanovená podle ČSN EN 1991-2:2005 (5.3.2.1 (2)), je nutno omezit pěší provoz zmenšením šířky průchozího prostoru. Pokud nelze šířku průchozího prostoru zmenšit je nutno omezit pěší provoz informativní tabulkou obdobně jako v 14.3.
14.3 U mostů s nevyloučeným provozem chodců a cyklistů, jejichž zatížitelnost rovnoměrným zatížením je menší než 2,5 kN/m^, je nutno omezit pěší provoz na vozovce a na chodnících informativní tabulkou (např. upozorňující na zákaz shluku osob). Na informativní tabulce se uvede maximální zatížení lávky rovnoměrným zatížením v kg/m^.

Dotaz č. 2:
Jakým způsobem se bude obnovovat PKO spodní pásnice nosníků IPN v části uložení na opěrách. Ve výkazu výměr chybí zvedání, či manipulace s nosnou konstrukcí. Jak je řešeno zvedání mostku, když jsou okolo vzrostlé stromy?

Odpověď č. 1:
Projekt rekonstrukce mostku se nezabýval únosností mostu. Tyto údaje by měl mít vlastník mostu.
V projektu nebylo řešeno osazení dopravního značení co se týče únosnosti mostu.

Odpověď č. 2:
Projekt nepočítá s obnovením PKO v místě uložení nosníků a se zvedáním konstrukce mostu.